DEL I.
SPLOŠNI POGOJI ZA POTROŠNIKE
Prodajalec:
Swift Deal s.r.o.
Sedež podjetja: Swift Swift Swift, d. o. o: Pri Rajčianke 2903/49, Žilina, 01001
ID: 53092511
Pravna oblika: Pravna oblika: Spol. Ltd.
Vpisana v poslovni register Okrožnega sodišča v Žilini, oddelek: Sro, št. vložka 74840/L
Elektronski naslov: info@mojsterhise.si
Telefonska številka:
(v nadaljnjem besedilu: prodajalec)
Nadzorni organ:
Slovaški trgovinski inšpektorat (SOI)
Preambula
Ti splošni pogoji poslovanja (v nadaljevanju tudi “pogoji za potrošnike”) določajo pravice in obveznosti prodajalca in kupca – potrošnika (v nadaljevanju tudi “kupec” ali “stranka”), ki izhajajo iz kupoprodajne pogodbe, katere predmet je nakup in prodaja blaga na prodajalčevem spletnem mestu e-trgovine.
Člen I.
Splošne določbe
1.1. Splošni pogoji za potrošnike pomenijo potrošnika.
1.2. Za namene teh Splošnih pogojev za potrošnike je potrošnik fizična oseba, ki pri sklepanju in izvajanju pogodbe ne deluje v okviru svoje dejavnosti, zaposlitve ali poklica, kot je opredeljeno v členu 2(a) Zakona št. 250/2007 o varstvu potrošnikov.
1.3 Za sklenitev kupoprodajne pogodbe in poznejše izpolnjevanje pravic in obveznosti kupec kot potrošnik zagotovi naslednje osebne podatke v smislu veljavne zakonodaje: ime, priimek, poštni in obračunski naslov, številko mobilnega telefona, elektronski kontakt.
1.4 Splošni pogoji poslovanja za potrošnike so sestavni del kupoprodajne pogodbe. Če prodajalec in kupec skleneta pisno prodajno pogodbo, v kateri se dogovorita o pogojih, ki se razlikujejo od teh splošnih pogojev za potrošnike, se njuno pogodbeno razmerje razlaga v skladu s pisno prodajno pogodbo.
Člen II.
Sklenitev kupoprodajne pogodbe
2.1 Kupoprodajna pogodba je sklenjena z zavezujočo potrditvijo oziroma sprejemom kupčevega predloga za sklenitev kupoprodajne pogodbe s strani prodajalca v obliki izpolnjenega in poslanega naročila z obveznostjo plačila na prodajalčevi spletni strani (v nadaljevanju: naročilo).
2.2 Zavezujoč sprejem predloga mora prodajalec izvesti najkasneje v 14 delovnih dneh po tem, ko kupec pošlje naročilo. Zavezujoč sprejem predloga bo opravljen s pošiljanjem elektronskega sporočila o sprejemu Naročila na Kupčev elektronski naslov, ki ga je Kupec navedel ob izpolnjevanju Naročila. Prodajalec bo sprejel naročilo šele po preverjanju razpoložljivosti blaga, veljavnih cen in datuma dobave blaga, ki ga je zahteval kupec. Zavezujoč sprejem predloga, poslanega po elektronski pošti, bo označen kot “Potrditev naročila”.
2.3. Elektronska pošta prodajalca, poslana na elektronski naslov kupca po pošiljanju njegovega naročila, označena kot “Obvestilo o sprejemu naročila”, “Sprejem naročila”, “Predlog za spremembo naročila” itd., nima učinka zavezujočega sprejetja predloga, tj. sklenitve kupoprodajne pogodbe, temveč ima le informativni značaj, npr. Če prodajalec pošlje kupcu predlog za spremembo naročila pred sklenitvijo pogodbe, tj. pred pošiljanjem zavezujočega sprejetja predloga, se lahko kupoprodajna pogodba v skladu s tem predlogom sklene le, če kupec sprejme spremenjeni predlog.
2.4 Zavezujoč sprejem predloga ali naročila vsebuje zlasti podatke o: specifikaciji blaga kot predmeta kupoprodajne pogodbe, ceni blaga in/ali drugih storitev, roku dobave blaga, kraju dobave blaga, ceni, pogojih, načinu in datumu dobave blaga itd.
Člen III.
Prodajalčeve pravice in obveznosti
3.1 Prodajalec mora zlasti:
i. po sklenitvi pogodbe, tj. po zavezujočem sprejetju naročila, kupcu dostaviti blago v dogovorjeni količini, kakovosti in roku ter ga zapakirati ali opremiti za prevoz na način, ki je potreben za njegovo ohranitev in zaščito,
ii. zagotoviti, da je zadevno blago v skladu z veljavno zakonodajo Slovaške republike,
iii. kupcu izročiti (v elektronski ali fizični obliki) vse dokumente, potrebne za prevzem in uporabo blaga, ter druge dokumente, predpisane z veljavno zakonodajo (priročniki v slovaškem jeziku, davčni dokument).
3.2 Prodajalec ima pravico, da kupec pravilno in pravočasno plača kupnino za naročeno blago.
3.3 Pri osebnem prevzemu blaga ima prodajalec pravico preveriti identiteto kupca ali osebe, pooblaščene za prevzem blaga, ali s posredovanjem potrditvenega elektronskega sporočila o sprejemu naročila z namenom identifikacije kupca, tj. ali je blago dejansko izročeno osebi, ki je sklenila prodajno pogodbo na daljavo.
Člen IV.
Pravice in obveznosti kupca
4.1 Kupec mora zlasti:
i. plačati prodajalcu dogovorjeno kupnino, vključno s stroški dobave blaga,
ii. prevzeti dobavo naročenega ali plačanega blaga,
iii. potrditi prejem blaga s svojim podpisom ali podpisom osebe, ki jo je pooblastil.
4.2 Kupec je upravičen do dobave blaga v količini, kakovosti, roku in kraju, o katerih sta se pogodbenici dogovorili v zavezujočem sprejemu naročila.
Člen V.
Dobava in plačilni pogoji
5.1 Prodajalec ponuja blago v skladu s prikazanimi vzorci, katalogi, tipskimi listi in seznami vzorcev, ki so objavljeni na spletni strani prodajalčeve e-trgovine.
5.2 Prodajalec se zavezuje, da bo blago, ki je predmet sklenjene pogodbe, dostavil v 30 delovnih dneh s prevoznikom. Blago, ki je na zalogi, se praviloma v 2 delovnih dneh preda prevozniku in se nato v 2 delovnih dneh dostavi kupcu. V primeru nepredvidenih okoliščin ali tehničnih zapletov se lahko dobavni rok podaljša. Prodajalec je dolžan kupca o tem nemudoma obvestiti po elektronski pošti, telefonu ali SMS-sporočilu.
5.3 Kupec je dolžan prevzeti blago na kraju, ki je naveden v kupčevem naročilu, razen če se stranki ne dogovorita drugače. Če kupec ne prevzame blaga v treh delovnih dneh po izteku roka, določenega v sklenjeni kupoprodajni pogodbi, ne da bi predhodno pisno odstopil od pogodbe, ima prodajalec pravico zahtevati povračilo nastale škode v višini dejanskih stroškov poskusa neuspešne dobave naročila v skladu s 420. členom civilnega zakonika. Po preteku 3 delovnih dni od dneva, ko je bil kupec dolžan prevzeti blago, ima prodajalec pravico odstopiti od prodajne pogodbe in blago prodati tretji osebi. V primeru, da kupec ne prevzame blaga ob prvi dostavi, čeprav je bil o kraju in času dostave dokazljivo vnaprej obveščen, in zahteva ponovno dostavo blaga, je dolžan poleg stroškov blaga in poštnine plačati tudi stroške ponovne dostave blaga, in sicer z vnaprejšnjim plačilom z bančnim nakazilom.
5.4 Če prodajalec organizira prevoz blaga kupcu na kraj, ki ga kupec določi v kupoprodajni pogodbi, in je bil kupec o kraju in času prevoza dokazljivo vnaprej obveščen, je kupec dolžan blago prevzeti osebno ali poskrbeti, da blago prevzame oseba, ki jo je kupec pooblastil, da v njegovi odsotnosti prevzame blago iz kupoprodajne pogodbe, ter podpisati zapisnik o prevzemu in predaji blaga. Tretja oseba, pooblaščena za prevzem blaga, navedenega v prodajni pogodbi, mora prodajalcu ali prevozniku predložiti pisno pooblastilo. Šteje se, da je blago sprejeto v smislu točke 10.2 teh splošnih pogojev za potrošnike.
5.5 Kupec je dolžan v prisotnosti prevoznika pregledati blago in njegovo embalažo takoj po dostavi. Če kupec ugotovi, da je blago ali embalaža blaga mehansko poškodovana, mora o tem obvestiti prevoznika. Če kupec ob prevzemu blaga ugotovi, da je blago ali njegova embalaža poškodovana, mora takoj po prevzemu blaga sestaviti zapisnik o obsegu in naravi poškodb blaga (zapisnik o poškodbah), katerega pravilnost potrdi prevoznik. Prodajalec lahko na podlagi tako sestavljenega zapisnika, ki ga dostavi prodajalcu, po sklenitvi odškodninskega zahtevka s prevoznikom zniža ceno blaga, popravi škodo in v primeru nepopravljivih napak na blagu kupcu dostavi novo blago ali ravna na drug zakonit način.
5.6 Če prodajalec ne dostavi blaga v roku, določenem v točki 5.2 Splošnih pogojev za potrošnike, ima kupec pravico odstopiti od prodajne pogodbe, prodajalec pa je dolžan kupcu vrniti že plačano kupnino.
5.7 Kupec lahko kupnino plača na način, ki ga izbere v naročilu, in sicer z naslednjimi možnostmi:plačilo z nakazilom ali pologom na prodajalčev račun, z gotovino ob dostavi ali s kreditno kartico.
5.8. Če kupec ne prevzame blaga v skladu s točko 5.3 teh Splošnih pogojev za potrošnike, ima prodajalec pravico od kupca zahtevati plačilo za skladiščenje v višini 5,- EUR za en dan skladiščenja, če ni drugače dogovorjeno. To ne posega v prodajalčevo pravico, da od kupca zahteva odškodnino za škodo, ki je nastala zaradi kupčeve zamude pri prevzemu blaga v skladu s točko 5.3. teh pogojev za potrošnike.
5.9 Kupec lahko blago plača samo na način, ki ga dovoli prodajalec, tj. plačilo ob dostavi, plačilo z bančnim nakazilom in plačilo s kartico.
Člen VI.
Nakupna cena
6.1 Kupec je dolžan prodajalcu plačati v kupoprodajni pogodbi dogovorjeno kupnino za blago, vključno s stroški dobave blaga (v nadaljevanju: “kupnina”), v obliki nakazila ali pologa na prodajalčev račun, plačila v gotovini, po povzetju na kraju dobave blaga ali spletnega plačila s kartico prek plačilnega portala Besteron, navedenega v zavezujočem sprejemu naročila.
6.2 Če kupec plača kupnino prodajalcu z nakazilom ali pologom na prodajalčev račun, se za datum plačila šteje datum, ko je celotna kupnina nakazana na prodajalčev račun.
6.3 Kupec je dolžan plačati kupnino za naročeno blago v roku v skladu s sklenjeno kupoprodajno pogodbo, vendar najpozneje ob dobavi blaga.
6.4 Če kupec plača prodajalcu kupnino za naročeno blago v skladu s sklenjeno kupoprodajno pogodbo, lahko kupec odstopi od kupoprodajne pogodbe in zahteva vračilo kupnine le v skladu z veljavnimi zakoni Slovaške republike.
Člen VII.
Pridobitev lastništva in prenos nevarnosti za škodo na blagu
7.1 Lastninska pravica na naročenem blagu preide na kupca z njegovim prevzemom na kraju dobave, navedenem v kupčevem naročilu.
7.2 Nevarnost škode na blagu, ki je predmet sklenjene kupoprodajne pogodbe, preide na kupca v trenutku, ko prevzame blago od prodajalca ali od njega pooblaščene osebe.
Člen VIII.
Pritožbeni postopek (odgovornost za napake, garancija, reklamacije)
8.1 Prodajalec je odgovoren za napake na blagu, kupec pa mora pri prodajalcu nemudoma vložiti reklamacijo v skladu s tem pravilnikom o reklamacijah.
8.2 Za obravnavanje reklamacij se uporabljajo ti pogoji za potrošnike.
8.3 Ta reklamacijski pravilnik se uporablja za Blago, ki je predmet pogodbe, sklenjene prek elektronskega poslovanja na prodajalčevem spletnem mestu za elektronsko poslovanje.
8.4 Kupec ima v garancijskem roku pravico do brezplačne odprave napake ob predložitvi blaga, vključno z dodatki, dokumentacijo in navodili, skupaj z garancijskim listom ali dokazilom o nakupu.
8.5 Reklamacije bo prodajalec obravnaval v delovnih dneh po telefonu ali pisno. Kupec mora v elektronskem sporočilu natančno navesti vrsto in obseg napak blaga. Reklamacijski postopek za blago, ki ga je mogoče objektivno dostaviti prodajalcu, se začne na dan, ko so izpolnjeni vsi naslednji pogoji:
i. posredovanje informacij za vložitev zahtevka,
ii. dostavo reklamiranega blaga,
iii. dostavo dokazila o nakupu.
Če kupec blago dostavi po pošti, prodajalec priporoča zavarovanje pošiljke z blagom. Blaga, poslanega po pošti, prodajalec ne sprejema. Prodajalec priporoča, da je blago ustrezno pakirano, da se med prevozom ne poškoduje. začetek reklamacijskega postopka je tudi datum reklamacije.
8.6 Kupec lahko uveljavlja reklamacijo v kateri koli prodajalčevi poslovalnici, kjer je sprejem reklamacije glede prodanega blaga mogoč, ali pri določeni osebi. Imenovana oseba lahko reklamacijo reši le z izročitvijo popravljenega izdelka, sicer se reklamacija posreduje prodajalcu v reševanje. Zaposleni, ki je pooblaščen za obravnavo reklamacij, mora biti v poslovnem času prisoten v poslovalnici in pri imenovani osebi.
8.7 Prodajalec ali imenovana oseba kupcu izda potrdilo o reklamaciji v obliki elektronskega sporočila ali v drugi pisni obliki, v katerem mora kupec natančno opredeliti napake na blagu. Prodajalec je dolžan kupca obvestiti o njegovih pravicah iz 622. in 623. člena civilnega zakonika. Če se reklamacija uveljavlja s sredstvi za komunikacijo na daljavo, mora prodajalec kupcu potrdilo o reklamaciji dostaviti takoj; če potrdila ni mogoče dostaviti takoj, ga je treba dostaviti brez nepotrebnega odlašanja, najpozneje pa skupaj z dokazilom o reklamaciji; potrdila o reklamaciji ni treba dostaviti, če ima kupec možnost dokazati reklamacijo na drug način.
8.8.Na podlagi odločitve kupca, katere od njegovih pravic v smislu § 622 in § 623 civilnega zakonika uveljavlja, je prodajalec ali imenovana oseba dolžna določiti način obravnave pritožbe v skladu s členom 2(2)(a) civilnega zakonika. m) zakona (z izročitvijo popravljenega blaga, zamenjavo blaga, vračilom kupnine blaga, plačilom primernega popusta na ceno blaga, pisnim pozivom k prevzemu izpolnitve ali obrazloženo zavrnitvijo le-te) takoj, v zahtevnejših primerih najpozneje v 3 delovnih dneh od dneva reklamacije, v utemeljenih primerih, zlasti če je potrebna zahtevna tehnična ocena stanja blaga, pa najpozneje v 30 dneh od dneva reklamacije. Po določitvi načina obravnave reklamacije se reklamacija obravnava takoj; v utemeljenih primerih se lahko reklamacija obravnava tudi pozneje, vendar obravnava reklamacije ne sme trajati dlje kot 30 dni od datuma reklamacije. Po izteku roka za obravnavo reklamacije ima kupec pravico odstopiti od pogodbe ali zahtevati zamenjavo blaga za novo blago. Prodajalec obvesti kupca o koncu reklamacijskega postopka in rezultatu reklamacije v obliki, o kateri se dogovorita obe stranki (npr. po elektronski pošti ali s priporočenim pismom), kupec pa prejme poročilo o reklamaciji skupaj z blagom. Če je kupec vložil reklamacijo v prvih 12 mesecih po sklenitvi prodajne pogodbe, lahko prodajalec reklamacijo zavrne le na podlagi strokovne ocene (v nadaljnjem besedilu: strokovna ocena blaga). Ne glede na izid strokovne ocene prodajalec od kupca ne sme zahtevati plačila stroškov strokovne ocene blaga ali drugih stroškov, povezanih s strokovno oceno blaga. Prodajalec kupcu v 14 dneh od datuma reklamacije predloži kopijo strokovne ocene, ki utemeljuje zavrnitev reklamacije.
8.9 Če je kupec uveljavljal reklamacijo blaga po 12 mesecih od sklenitve prodajne pogodbe in jo je prodajalec zavrnil, mora oseba, ki je rešila reklamacijo, v dokumentu o rešitvi reklamacije navesti, komu lahko kupec pošlje blago v strokovno oceno. Če kupec pošlje blago v strokovno oceno imenovani osebi, navedeni v dokumentu o reklamaciji, stroške strokovne ocene blaga in vse druge s tem povezane razumno nastale stroške nosi prodajalec ne glede na rezultat strokovne ocene. Če kupec s strokovno oceno dokaže prodajalčevo odgovornost za reklamirano napako blaga, lahko kupec ponovno uveljavlja reklamacijo; garancijski rok med strokovno oceno blaga ne poteče. Prodajalec je dolžan kupcu v 14 dneh od datuma ponovnega uveljavljanja zahtevka povrniti vse stroške, ki so nastali zaradi strokovne ocene blaga, ter vse s tem povezane stroške, ki so razumno nastali. Ponovno uveljavljenega zahtevka ni mogoče zavrniti.
8.10. Kupec zlasti ni upravičen zahtevati garancije od prodajalca:
- če ne predloži dokazila o plačilu, dobavnice ali garancijskega lista in dodatne opreme blaga,
- izteka garancijskega roka blaga,
- mehanske poškodbe blaga, ki jih je povzročil kupec,
- uporabo blaga v pogojih, ki so v nasprotju z navodili za uporabo blaga,
- nepravilnega ravnanja z blagom, delovanja ali zanemarjanja blaga,
- nestrokovno poseganje v blago s strani nepooblaščene osebe,
- običajne obrabe blaga (ali katerega koli njegovega dela), ki je posledica uporabe blaga.
8.11. Prodajalec je dolžan obravnavati reklamacijo in zaključiti reklamacijski postopek na enega od naslednjih načinov:
- z izročitvijo popravljenega blaga,
- z zamenjavo blaga,
- z vračilom kupnine za blago (vračilo je mogoče na enak način kot
enak način, kot je bilo opravljeno plačilo) - s plačilom razumnega popusta na ceno blaga,
- s pisnim pozivom k prevzemu izpolnitve, ki jo določi prodajalec,
- z obrazloženo zavrnitvijo reklamacije blaga.
8.12. Prodajalec je dolžan kupcu izdati potrdilo o uveljavljanju reklamacije. Če se reklamacija uveljavlja s sredstvi za komuniciranje na daljavo, mora prodajalec kupcu potrdilo o reklamaciji izdati takoj.Če potrdila ni mogoče izdati takoj, ga je treba izdati brez nepotrebnega odlašanja, najpozneje pa skupaj z dokazilom o reklamaciji.Potrdila o reklamaciji ni treba izdati, če ima kupec možnost dokazati reklamacijo na drug način. Prodajalec mora pisno dokazilo o reklamaciji izdati najpozneje v 30 dneh od datuma reklamacije.
8.13. Garancijski rok je 24 mesecev (razen če je za posebne primere določen drugačen garancijski rok) in začne teči z dnem, ko kupec prejme blago.
8.14. Garancijski rok se podaljša za obdobje, v katerem kupec ni mogel uporabljati blaga zaradi garancijskega popravila blaga.
8.15. V primeru zamenjave blaga z novim blagom začne garancijski rok ponovno teči od prejema novega blaga, vendar le za novo blago. V tem primeru bo kupec prejel potrdilo o prejemu, na katerem bo navedeno zamenjano blago.
8.16. Garancijska popravila, če je prišlo do garancijskega zahtevka, so brezplačna.
8.17. Če gre za napako, ki jo je mogoče odpraviti, ima kupec pravico, da jo brezplačno, pravočasno in pravilno odpravi. Prodajalec je dolžan napako odpraviti brez nepotrebnega odlašanja.
8.18. Kupec lahko namesto odprave napake zahteva zamenjavo blaga ali, če se napaka nanaša le na del blaga, zamenjavo dela. Prodajalec lahko na ta način reši reklamacijo le, če mu ne nastanejo nesorazmerni stroški glede na ceno blaga ali resnost napake.
8.19. Prodajalec lahko namesto odprave napake vedno zamenja okvarjeni predmet z brezhibnim, če to kupcu ne povzroči resnih nevšečnosti.
8.20. Če je na blagu napaka, ki je ni mogoče odpraviti in zaradi katere blaga ni mogoče pravilno uporabljati kot brezhibno blago, ima kupec pravico do zamenjave blaga ali odstopa od pogodbe. Enako pravico ima kupec, če je napake mogoče odpraviti, vendar kupec blaga ne more pravilno uporabljati zaradi ponovnega pojava napake po popravilu ali zaradi večjega števila napak.
8.21. Če obstajajo druge neodpravljive napake, ima kupec pravico do razumnega popusta na ceno blaga.
8.22. Obravnava reklamacije se nanaša samo na napake in pomanjkljivosti, ki jih je kupec opisal v obrazcu za uveljavljanje reklamacije.
8.23. Če prodajalec reklamacijo reši z utemeljeno zavrnitvijo reklamacije, kupec pa meni, da napaka na blagu še vedno obstaja in ni bila odpravljena, lahko kupec uveljavlja pravico do odprave napake na blagu po sodni poti.
8.24. Blaga ni mogoče zamenjati za drugo, če Kupcu ne ustreza velikost, oblika, tip itd.
Člen IX.
Politika zasebnosti
9.1 Prodajalec je sprejel ustrezne tehnične, organizacijske in kadrovske ukrepe, ki ustrezajo načinu obdelave osebnih podatkov, zlasti ob upoštevanju veljavnih tehničnih sredstev, zaupnosti in pomembnosti obdelovanih osebnih podatkov ter obsega možnih tveganj, ki lahko ogrozijo varnost ali funkcionalnost njegovih informacijskih sistemov v smislu Zakona št. 18/2018 Z.z. o varstvu osebnih podatkov in Uredbe GDPR, v skladu s pravili, navedenimi na strani Politika varstva osebnih podatkov.
Člen X.
Odstop od kupoprodajne pogodbe
10.1 Kupec ima pravico odstopiti od sklenjene kupoprodajne pogodbe v 14 dneh brez navedbe razloga pod pogoji, ki jih določa Zakon št. 102/2014 Z. z. o varstvu potrošnikov pri prodaji blaga ali opravljanju storitev na podlagi pogodbe, sklenjene na daljavo, ali pogodbe, sklenjene zunaj prodajalčevih poslovnih prostorov, in o spremembah in dopolnitvah določenih zakonov (v nadaljevanju: Zakon o varstvu potrošnikov pri prodaji blaga). Kupec ima v tem roku pravico razpakirati in preizkusiti blago na podoben način, kot je to običajno pri nakupu v klasični “zidani” trgovini. Uporaba blaga in njegova kasnejša vrnitev prodajalcu se ne moreta šteti za preizkušanje. Kupec lahko od pogodbe, katere predmet je dobava blaga, odstopi tudi pred začetkom odstopnega roka.
10.2 Rok za odstop od pogodbe poteče 14 dni po datumu prejema blaga. Šteje se, da je bilo blago prejeto:
- ko kupec ali tretja oseba, ki jo določi kupec, prevzame blago; ali
- ko kupec ali tretja oseba, ki jo določi kupec, prevzame blago, ki je bilo dobavljeno zadnje (če je blago, ki ga je kupec naročil z enim naročilom, dobavljeno ločeno); ali
- ko kupec ali tretja oseba, ki jo določi kupec, prevzame zadnji del ali kos (če je blago dobavljeno v več delih ali kosih); ali
- ko kupec ali tretja oseba, ki jo imenuje kupec, prevzame prvo dobavljeno blago (če se blago dobavlja večkrat v določenem obdobju).
10.3 Odstop od pogodbe lahko kupec pisno sporoči prodajalcu z ustrezno izpolnjenim in podpisanim obrazcem za odstop od pogodbe
- ki ga pošlje po pošti na prodajalčev naslov, ali
- dokazljivo izročen prodajalcu.
10.4 Odstopni rok se ohrani, če kupec pošlje ali dostavi prodajalcu pravilno izpolnjen in podpisan vzorčni odstopni obrazec pred iztekom odstopnega roka.Pravilno izpolnjen in podpisan vzorčni odstopni obrazec mora vsebovati vsaj podatke, ki so v njem zahtevani:
- točno specifikacijo blaga,
- datum naročila,
- ime in priimek potrošnika(-ov),
- naslov potrošnika(-ov),
- podpis potrošnika(-ov).
10.5 Ob odstopu od pogodbe prodajalec kupcu vrne vsa plačila, ki jih je kupec prejel v zvezi s sklenitvijo pogodbe, zlasti kupnino, vključno s stroški dostave blaga kupcu. Prodajalec ni dolžan vrniti dodatnih stroškov, če je kupec izbral način dostave, ki ni najcenejši običajni način dostave, ki ga ponuja prodajalec. Plačila bodo kupcu povrnjena brez nepotrebnega odlašanja in najpozneje v 14 dneh od datuma, ko prodajalec prejme izpolnjen obrazec za odstop od vzorca. Povrnjena bodo na enak način, kot ga je kupec uporabil za plačilo, razen če se je kupec izrecno dogovoril za drugačen način plačila, in brez kakršnih koli dodatnih stroškov. Plačilo za kupljeno blago bo kupcu izvršeno šele po dostavi vrnjenega blaga nazaj na prodajalčev naslov ali po predložitvi dokumenta, ki dokazuje vrnitev blaga, karkoli se zgodi prej.
10.6 Kupec mora blago skupaj z vsemi dodatki, kot so navodila, garancijski list ali dokazilo o plačilu, vrniti na prodajalčev naslov ali ga fizično dostaviti na prodajalčev naslov v 14 dneh od dneva oddaje pravilno izpolnjenega in podpisanega obrazca za odstop od vzorca na pošti ali osebne izročitve prodajalcu. Šteje se, da je bil rok upoštevan, če kupec blago pošlje nazaj pred iztekom 14-dnevnega roka. Če kupec pošlje blago po pošti, prodajalec priporoča, da je blago zavarovano. Blago mora biti ustrezno
10.7 Neposredne stroške vračila blaga nosi kupec.
10.8 Kupec je odgovoren za kakršno koli zmanjšanje vrednosti blaga zaradi ravnanja z blagom na način, ki ni potreben za ugotovitev narave, značilnosti in funkcionalnosti blaga. Če kupec odstopi od pogodbe in dostavi prodajalcu Blago, ki je uporabljeno in je poškodovano ali nepopolno, ima prodajalec pravico od kupca zahtevati odškodnino v višini vrednosti popravila Blaga in povrnitve Blaga v prvotno stanje ali pa ima prodajalec pravico od kupca zahtevati povračilo škode. Če kupec odškodnine ne plača prostovoljno, je prodajalec upravičen vložiti tožbo zoper kupca za povrnitev tako nastale škode pri pristojnem sodišču.
10.9 Če kupec odstopi od pogodbe, se od samega začetka razveljavi tudi vsaka dodatna pogodba v zvezi s pogodbo, od katere je kupec odstopil.
10.10 Če kupec ne izpolni katere koli svoje obveznosti iz tega člena X, odstop od kupoprodajne pogodbe ni veljaven in učinkovit, prodajalec pa ni dolžan vrniti vseh dokazljivih plačil, ki jih je plačal kupcu; v tem primeru je prodajalec upravičen do povračila stroškov, povezanih s pošiljanjem blaga nazaj kupcu.
10.11 Kupec nosi breme dokazovanja, da je bila pravica do odstopa od pogodbe uveljavljena.
10.12. Kupec ne more odstopiti od pogodbe, katere predmet je
- prodaja blaga, katerega cena je odvisna od gibanja cen na finančnem trgu, na katerega prodajalec nima vpliva in do katerega lahko pride v odstopnem roku,
- prodaja blaga, izdelanega po posebnih zahtevah potrošnika, blaga, izdelanega po meri, ali blaga, namenjenega posebej za enega samega potrošnika,
- prodajo blaga, ki se hitro pokvari ali je hitro pokvarljivo,
- prodajo blaga v zaščitni embalaži, ki zaradi zdravstvenih ali higienskih razlogov ni primerno za vračilo in katerega zaščitna embalaža je bila po dostavi poškodovana,
- prodajo blaga, ki se zaradi svoje narave po dobavi lahko neločljivo pomeša z drugim blagom,A
- prodajo alkoholnih pijač, katerih cena je bila dogovorjena ob sklenitvi pogodbe, katerih dobava je mogoča najprej po 30 dneh in katerih cena je odvisna od gibanja cen na trgu, na katerega prodajalec nima vpliva,
- izvedbo nujnih popravil ali vzdrževanja, ki jih potrošnik izrecno zahteva od prodajalca; to ne velja za pogodbe o storitvah in pogodbe o prodaji blaga, razen rezervnih delov, potrebnih za izvedbo popravil ali vzdrževanja, če so bile sklenjene med prodajalčevim obiskom pri potrošniku in potrošnik teh storitev ali blaga ni naročil vnaprej,
- prodajo zvočnih in vizualnih posnetkov, fonogramov ali računalniške programske opreme, ki se prodajajo v zaščitni embalaži, če potrošnik embalažo odvije,
- prodajo periodičnih publikacij, razen prodaje na podlagi naročniške pogodbe, in prodajo knjig, ki niso dobavljene v zaščitni embalaži,
- zagotavljanje nastanitvenih storitev, ki niso namenjene bivanju, prevoz blaga, najem avtomobilov, zagotavljanje gostinskih storitev ali zagotavljanje storitev, povezanih z dejavnostmi v prostem času, v okviru katerih se prodajalec zaveže, da bo te storitve opravil ob dogovorjenem času ali v dogovorjenem obdobju,
- zagotavljanje elektronskih vsebin, ki niso na otipljivem nosilcu podatkov, če se je zagotavljanje elektronskih vsebin začelo z izrecnim soglasjem potrošnika in je potrošnik izjavil, da je bil ustrezno obveščen, da z izražanjem takšnega soglasja izgubi pravico do odstopa od pogodbe.
10.13. Prodajalec ima pravico odstopiti od kupoprodajne pogodbe v primeru nezmožnosti izpolnitve kupoprodajne pogodbe v skladu s členom 575 in naslednjimi. Civilnega zakonika. Kot nezmožnost izpolnitve se lahko štejejo primeri, kot so npr. izpraznitev zalog proizvajalca, nerazpoložljivost blaga proizvajalca, ali če je proizvajalec, uvoznik ali dobavitelj blaga, dogovorjenega v kupoprodajni pogodbi, prekinil proizvodnjo ali izvedel tako resne spremembe, ki so onemogočile realizacijo izpolnitve prodajalčevih obveznosti po kupoprodajni pogodbi ali zaradi višje sile, ali če tudi z vsemi napori, ki jih je mogoče od prodajalca pošteno zahtevati, ne more dostaviti blaga kupcu v roku ali po ceni, določeni s temi Splošnimi pogoji za potrošnike, ipd. Prodajalec je dolžan kupca o tem obvestiti in mu vrniti že plačano ceno za blago, dogovorjeno v prodajni pogodbi, v 14 dneh po obvestilu o odstopu od pogodbe na način, na katerega je kupec plačal ceno, razen če se stranki ne dogovorita drugače. Prodajalec ima pravico odstopiti od kupoprodajne pogodbe tudi, če kupec ni prevzel blaga v 3 delovnih dneh od dneva, ko je bil dolžan prevzeti blago.
Člen XI.
Alternativno reševanje sporov
11.1 Kupec – potrošnik ima pravico, da se obrne na prodajalca z zahtevkom za uveljavljanje odškodnine, če ni zadovoljen z načinom, kako je prodajalec obravnaval njegovo pritožbo, ali če meni, da je prodajalec kršil njegove pravice. Potrošnik ima pravico vložiti predlog za začetek alternativnega reševanja sporov (v nadaljnjem besedilu: predlog) pri organu za alternativno reševanje sporov, če je prodajalec na zahtevo za popravo krivic iz prejšnjega stavka odgovoril negativno ali nanjo ni odgovoril v 30 dneh od dneva odpreme. Subjekti alternativnega reševanja sporov so organi in pooblaščene pravne osebe v smislu 3. člena Zakona št. 391/2015 Z. z. o alternativnem reševanju sporov, npr. slovenska trgovinska inšpekcija, medtem ko ima kupec – potrošnik pravico izbrati subjekt alternativnega reševanja sporov, na katerega se bo obrnil.
11.2. Kupec – potrošnik pri oddaji predloga ravna v skladu z 12. členom Zakona št. 391/2015 Zb. o alternativnem reševanju potrošniških sporov. Alternativno reševanje sporov se lahko uporabi za reševanje spora med Kupcem – potrošnikom in Prodajalcem, ki izhaja iz potrošniške pogodbe ali je z njo povezan. Vrednost spora, ki se rešuje z alternativnim reševanjem sporov, mora presegati znesek 20,- EUR. Subjekt za alternativno reševanje sporov lahko kupcu – potrošniku zaračuna pristojbino za začetek alternativnega reševanja sporov; ta pristojbina ne sme presegati zneska pet evrov, vključno z davkom na dodano vrednost. Subjekt alternativnega reševanja sporov lahko zahteva plačilo pristojbine najprej hkrati s pošiljanjem obvestila o začetku alternativnega reševanja sporov.
11.3 Kupec – potrošnik ima pravico, da za reševanje svojih sporov uporabi spletno platformo za reševanje sporov (v nadaljnjem besedilu: RSO) v jeziku, ki ga sam izbere. Kupec-potrošnik lahko uporabi platformo RSO za alternativno reševanje sporov, ki je na voljo na spletni strani:http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Pri oddaji pritožbe na platformi RSO kupec-potrošnik izpolni elektronski obrazec za pritožbo. Predložene informacije morajo zadostovati za identifikacijo ustreznega spletnega subjekta za alternativno reševanje sporov. Kupec-potrošnik lahko v podporo svoji pritožbi priloži dokumente.
Člen XII.
Končne določbe
12.1 Če je kupoprodajna pogodba sklenjena v pisni obliki, morajo biti vse njene spremembe v pisni obliki.
12.2 Komunikacija med strankama poteka predvsem v obliki elektronskih sporočil ali pisem.
12.3 Pogodbena razmerja, ki niso urejena s temi Splošnimi pogoji za potrošnike, urejajo ustrezne določbe Civilnega zakonika, Zakona o varstvu potrošnikov št. 250/2007, Zakona o varstvu potrošnikov št. 102/2014, Zakona o varstvu potrošnikov pri prodaji blaga ali opravljanju storitev na podlagi pogodbe, sklenjene na daljavo, ali pogodbe, sklenjene zunaj prodajalčevih poslovnih prostorov, in o spremembah in dopolnitvah določenih zakonov, Zakona o elektronskem poslovanju št. 22/2004 in druge zakonodaje, ki ureja razmerja med prodajalcem in potrošnikom.
12.4 Če se kupec dokazljivo strinja s temi Splošnimi pogoji za potrošnike in pošlje zavezujoče naročilo, veljajo za sklenjeno kupoprodajno pogodbo ti Splošni pogoji za potrošnike, razen če se stranki ne dogovorita drugače.
12.5 Prodajalec prodaja blago samo končnemu potrošniku(fizičnim osebam-nepodjetnikom). V primeru interesa za nakup blaga s strani podjetja, se obrnite na prodajalca s svojo zahtevo po elektronski pošti na naslov info@mojsterhise.si.
V Žilini, dne 11.12.2020